joehoyle’s Blog

Just another WordPress.com weblog

BODY POSITIVE

Foto 2016-04-04 16 27 00Welcome to my kitchen. We have bananis and avocadis (referens från Vine). Här är jag och är mindre klädd än vad jag brukar. Har aldrig riktigt varit den lättklädda, inte för att jag tycker det är fel att vara den. Tvärtom, man kan nästan säga att jag ser upp till folk som obrytt ”klär av sig”. Det är inte på äldre dagar som jag faktiskt börjar bli bekväm med att visa min kropp, om man kan säga så. Jag har väll varit som de flesta tjejer, obekväm i sin kropp för att man inte sett ut som samhället förväntats av en. Dock var det längesen jag lät mig påverkas av det. Men det kanske är fel att säga att jag är helt oberörd, jag tror inte någon är helt immun mot ”kroppsmodet” oavsett hur man är byggd, jag har bara lärt mig att skita i skitsnacket och behaga mig själv. Kroppsmode är så jävla löjligt. Kläder, för all del, sluta aldrig förändras. Men kroppar?? Du ska ha ditten men inte datten trots denne kombination nästan är omöjlig att nå om du inte redan är född sån vilket yttets få är. Det är så jävla dumt. Det ska fan räcka att vara som man är och så ska folk hålla käft om dom har något dumt att säga helt enkelt. Sluta hylla en kroppstyp och sedan använda en annan som källord. Va smal, tränad, stor, mittemellan, ja vad fan vet jag. Inget är rätt, inget är fel. Vill du träna och äta nyttigt så gör det för all del. Vill du inte träna och äta nyttigt så går det lika bra. Vill du kombinera, please do. Det är din kropp, dina val och om du mår bra och är nöjd då ska helt enkelt alla andra vara nöjda också och fokusera på sig själva. Allvarligt, det är inte så jävla svårt.
Welcome to my kitchen. We have bananis and avocadis (reference from Vine). Here am I with less clothes on that I usually have. I’ve never really been the lightly dressed, not that I think it’s wrong to be that kind. On the contrary, one can kinda say I look up to people who carelessly ”undresses”. It’s not until older days I actually started to get comfortable with showing my body. I’ve been like most girls, uncomfortable in my own body because I didn’t look like society expected me to. It was a long time ago I let myself be affected by it. But maybe it’s wrong to say I’m totally unaffected, I don’t think anyone is totally immune to ”the body fashion” regardless of how you’re build, I’ve just learned how to not care about the bullshit and please myself. Body fashion is so damn stupid. Clothes, please, never change. But bodies?? You must have this but not that although this combination is almost impossible to achieve unless you’re born with it which only a selected few are. It’s so dumb. It should be enough to be as you are and people just simply just shut the fuck up if they have anything negative to say. Stop praising one body type and then use another type as a term of abuse. Be skinny, fit, big, something in between, the fuck do I know. Nothing is right, nothing is wrong. If you want to exercise and eat healthily, then do that. If you don’t want to exercise and eat healthy, then that’s okay too. If you want to combine, please do. Your body, your choice and if you feel good and is happy then other people simply should be happy and focus on themselves. Seriously, it’s not so fucking hard.

3 Comments»

  cissi wrote @

Vart är bh-n från??

  Johanna Herrstedt wrote @

Weekday 🙂

  Nygardh wrote @

Alldeles för vacker, nä men…
Jo, det stämmer allt. 🙂


Leave a Reply

