joehoyle’s Blog

Just another WordPress.com weblog

This Morning

Foto 2015-12-22 11 48 29Foto 2015-12-22 12 06 14Foto 2015-12-22 12 01 45Foto 2015-12-22 11 56 29Shabby chic i all ära men tacka vet jag avskalat, snålt med färg, mörkt trä och betong. Visst kan shabby chic vara fint men den där “live, love, laugh”-stilen har aldrig riktigt tilltalat mig särkilt mycket. Nu bor jag ju fortfarande hemma och mamma står för största delen av inredningen i lägenheten som just är shabby chic fast kanske i den mildare skalan och det enda rummet jag ändå får styra upp själv är mitt sovrum som är väldigt litet så har jag helt enkelt inte engagerat mig i att fixa den industriella inredningen jag gillar. Jag känner att jag styr upp det som jag vill ha det när jag skaffar eget vilket är allt för långt borta i framtiden. Så än får jag nöja mig med att ändå hålla det relativt avskalat haha.
Shabby chic in all its glory but what I want is minimalistic, lack of colors, dark wood and concrete. Sure, shabby chic can be pretty but the “live, love, laugh” style has never really appealed to me that much. I still live at home at the moment and mom stands for most of the interiors in the apartment that is shabby chic but in the milder scale and the only room I get to decorate is my bedroom which is very small so I have simply not engaged in fixing the industrial interior that I like. I feel like I might as well do that when I get my own place which is not that far away in the future. So in the meantime I get to settle with at least keep it relatively minimalistic haha.

4 Comments»

  Ae wrote @

Vart kommer klänningen ifrån? Så fin!

  Johanna Herrstedt wrote @

H&M 🙂

  Julia wrote @

Så fin blogg! Hittade den här teckningen på dig, du kanske har sett det men det var iaf grymt!

http://samanta-lesiak.blogspot.se/2015/11/johanna-herrstedt.html

Kraaaam ❤

  Karina wrote @

Where to buy this long sweater? Looks gorgeous ♥


Leave a Reply

