joehoyle’s Blog

Just another WordPress.com weblog

Vegan Christmas?

Foto 2015-12-21 15 18 01Foto 2015-12-21 15 17 28Nah, inte riktigt. Jag kände mest för att testa något ur min vegokokbok (fast ändra receptet lite som jag själv behagar. Kommer krydda den ganska hårt även om kryddorna inte är med i bilden haha. Dom var för fula för att få vara med.) och ta med till Julbuffén så får dom som vill ta sig friheten att ta och dom som rynkar på näsan slipper! Om jag känner min stora släkt rätt så kommer gratängen jag tänkt göra få vara ganska ifred då dom flesta äter biff med bea mest hela tiden om dom känner för det. Jag menar, min bror (som förövrigt åt blomkål för första gången detta året) och morbror tyckte det skulle vara en himla bra ide att grilla diverse kött på julafton haha! Den iden blev dock bortröstad ganska snabbt så julmiddagen kommer bli i stort sett den klassiska (:
Nah, not really. I just felt like trying something out of my vegan cook book (but change the recipe as I please. I will season it rather heavily although the seasonings aren’t in the picture haha. They were to ugly to make an appearance.) and bring to the christmas buffet so those who want can taste and those who frown at it can let it be! If I know my relatives right I think the casserole I’m gonna make won’t get much attention because most of them eat steak with bearnaise sauce  at all times if they feel like it. I mean, my brother (who ate cauliflower for the first time this year) and uncle thought BBQ would be a superb idea on christmas haha! That idea was turned down rather quickly though so the christmas dinner is gonna be the classic kind (:

5 Comments»

  Isabelle wrote @

Ska också fixa vegangrejer till släkten men tror inte de är redo att ge upp sin köttiga julmat.. Nåväl, mer åt mig!

  Johanna Herrstedt wrote @

Jag känner samma hihi!

  Jarrett wrote @

You’re the sweetest thing that has ever been birthed into creation.

  Viktoria wrote @

Please tell me that book?

  Kaylee Jones wrote @

What camera do you use? I use the Cannon Rebel t3I. It’s a great canera, but I’ve had it for years and am looking for a new one. 🙂


Leave a Reply

