joehoyle’s Blog

Just another WordPress.com weblog

FRECKLES & GOLD

Untitled-3Tyvärr var jag inte blessed med fräknar, eller iallafall inte den typen av fräknar jag önskar jag hade, jag vill tycka att jag egentligen skulle haft det men det blev fel i genuppsättningen haha… Jag har varit avis på människor täckta i fräknar från topp till tå så länge jag kan minnas men jag får nöja mig med att min kropp är täckt av leverfläckar (eller skönhetsfläckar som man kan säga också) och mina sommarfräknar som bara dyker upp i ansiktet när jag har pressat under solens strålar.  Men inte är jag ledsen för det, eller jo lite kanske, för har man orken så kan man ju faktiskt måla på temporära fräknar som jag har gjort här. Visst, det kanske inte är lika vackert som riktiga fräknar men fult är det iallafall inte! Till det körde jag med en mjuk sminkning med varma toner i fokus på guldskimmer.
Sadly I’m not blessed with freckles, or at least not the kind of freckles I wish I had, I want to think that I would’ve had them but something went wrong in my genes haha… I’ve been jelly at people covered in freckles from head to toe for as long as I can remember but I have to be happy with my body being cover in birthmarks (or beautyspots if you like) and my summer freckles that only appear in my face when I sunbathe under the sunbeams. But I’m not sad because of that, maybe a little, because if you care to bother you can paint on temporary freckles that I’ve done here. Sure, it’s not as beautiful as real freckles but it’s not ugly! With that I went with a soft makeup with warm tones in focus on gold shimmer.

E Y E S 
Anastasia Beverly Hills Shadow Couture World Traveler Palette
● Fudge ● Bellini ● Metallic ● Intense gaze
Anastasia Beverly Hills Brow Wiz ● Dark Brown (pointy tear duct)
NYX Wicked Lashes ● Tease (They’ve been reused a couple of times here)
Make Up Store Gleam Dream ● Gold
Make Up Store High Tech Lighter ● Orion

E Y E B R O W S
Anastasia Beverly Hills Dipbrow Pomade ● Ebony
NYX Tinted Brow Mascara ● Black

L I P S
Make Up Store Lippencil ● Natural
Make Up Store Lippencil ● The Perfect Pink
Make Up Store Gleam Dream ● Gold

C H E E K S  &  F R E C K L E S
Make Up Store Blush ● Cherry Blossom
NYX Illuminator ● Ritualistic
Make Up Store Gleam Dream ● Gold
Anastasia Beverly Hills Brow Wiz ● Dark Brown (freckles)

2 Comments»

  Daniella Caspian wrote @

Jag såg en länk på facebook för ett tag sedan om något märke som sålde fake-fräknar, typ mallar och brun utan sol-medel att spreja över mallarna (med hål i då) för att få fräknar i ett par veckor!

  Johanna Herrstedt wrote @

For reals?! Nästan att jag borde investera!


Leave a Reply

