joehoyle’s Blog

Just another WordPress.com weblog

FARSDAG

Foto 2015-11-08 15 17 32Foto 2015-11-08 15 18 28Nu när det är farsdag så bjuder jag min padre på den nya Bond-filmen och hans standardgodis och dryck. Det är fan alltid Ahlgrens Bilar och hallon/svartvinbärs MER. Han vet vad han ska få för jag ringde honom i slutet av förra veckan om han ville gå på bio och vilken film han vill se så det är löööööönch att posta detta, ingen spoiler här inte (om han ens kollar min blogg)! Som förväntat var jag knappast den enda som tänkt se Spectre idag för jag satt redo hela veckan för att köpa biljetter på SF-hemsidan och när man väl kunde så gick det jävligt fort. Det var på håret att jag fick tag i hyfsat bra platser i den bra salongen! Men det ska bli kul, Spectre har ändå fått bra kritik såvitt jag vet (: Så vad fick din padre idag, eller vad ska han få?
Now when it’s father’s day (in Sweden) I’m taking my dad to see the new Bond movie and his standard candy and beverage. It’s always Algrens Bilar and raspberry/blackcurrants MER. He knows what he’ll get because I called him last week if he wanted to go and see a movie and which one so it’s cooooool to post this, no spoilers here (if he even checks my blog)! As expected I was hardly the only one who had thought to see Spectre today because I sat ready all week to buy tickets on the SF website and when it was possible the seats were booked damn quick! If I waited a minute longer I wouldn’t get the fairly good seats I got in the good salon! But it’s gonna be fun, Sepcre has got good reviews as far as I know (: So what did you padre get today, or what will he get?

3 Comments»

  Sophia wrote @

Mysigt att du bjöd din pappa på bio. Spectre är grym!

Idag precis som många andra farsdag, har jag ingen pappa att ge någonting. Han existerar men, inte i mitt liv. Och så är det för många idag. Farsdag är en dag som framkallar mycket smärta för många där ute. Så jag har skrivit ett inlägg till de som inte har en pappa att ge något idag. Men även försökt att ge lite trygghet i att det blir bättre.
Inlägget är även dedikerat till min “låtsas” pappa, då jag skrivit om vad som är skillnaden på en pappa, far och förälder.
Du får jättegärna ta dig tid att läsa inlägget, och uppmärksamma det utåt till andra om du så vill.

Fortsätt med det du gör, din blogg är grym, och du värkar vara en otroligt grym kvinna!
Kram Sophia
nouw.com/sophialinnros

  Corny wrote @

Bor en bra bit från min pappa men var hemma hos honom i fredags och jag och syrran gjorde kladdkaka och vi såg på Idol (som han ÄLSKAR, not) Så det var mysigt 😀

  Linda Jonasson wrote @

Här var det chokladpudding och grädde på bud, ett mustaschkort som påminnelse om att han aldrig borde skaffa mustasch igen, och ett hastigt telefonsamtal i två flyttar. Men han blev jätteglad 🙂


Leave a Reply

