joehoyle’s Blog

Just another WordPress.com weblog

CUTIE & COFFEE

Foto 2015-11-06 18 22 34Foto 2015-11-06 18 14 12Foto 2015-11-06 18 15 50Foto 2015-11-06 18 00 04Foto 2015-11-06 18 15 23Foto 2015-11-06 18 04 55Foto 2015-11-06 18 02 45Idag satte jag mig på ett mysigt lite cafe inne i Göteborg för att jobba på en typ av argumenterande text om ett ämne som är himla hypat idag. Jag vet att om jag hade suttit hemma hade jag inte fått det gjort och då är ju ett mysigt litet cafe optimalt, och så får jag lite av en “komma hem efter jobbet” känsla som jag annars sällan får haha! Sen så var den blonda baristan på kaféet himla söt också och det är ju aldrig fel med lite babes. Verkar vara glad i att vara med på bild också. Jag ville mest ha en bild vid kassan oavsett vem som var i bild, och denna var den enda jag fick som han inte vände sig om och log hihi. Misstro mig inte, tyckte det var himla schysst och let’s be honest, han ser ju himla bra ut men min fotostil är oförberedda bilder/bilder som ser oförberedda ut. Det blir lätt så stelt annars! Hursomhelst, jag var fan helt hundra på att jag hade laddat datorn innan jag gick hemifrån och sket i att ta med sladden men helvete att jag hade fel. När jag satte mig till rätta med kaffe och kaka och startar datorn så var det bara 20% kvar :)))) Så det blev inte så lång visit men jag lär gå tillbaka dit snart och kanske ändrar mitt standardval av svart bryggkaffe till någon mer spännande kaffedryck! Lär la bli stammis också… När datorn mer eller mindre var död gick jag till Sephora och köpte lite nödvändigheter som ni ska få se imorgooon! Första gången jag gått in där sedan butiken öppnade i Göteborg faktiskt, vet inte varför det dröjt så för jag har gått förbi hundra gånger typ. Antagligen för att allt där inne kostar ju skitrycket och det är inte tills nu jag kan gå in där utan att få ångest av att se en foundation som kostar 500 spänn. Anyways, till sist gick jag som vanligt förbi min absoluta favritblomsteraffär. Inte nödvändigtvis för att köpa blommor, jag är bara en sån flower hoe som blir glad av att titta på vackra blommor.

Today I sat by a cozy cafe in Gothenburg to work on a kind of argumentative text about a topic that is very hyped right now. I know if I sat at home I wouldn’t get it done and that’s when a cozy cafe is ideal, and I also get a bit of a ”coming home from work” feeling that I normally don’t get haha! The blonde barista at the cafe was hella cute too and some babes are always appreciated. Seems happy to be in pictures too. I just wanted a picture by the counter regardless of who would be in the picture, and this is the only one I got where he didn’t turned around and smiled hihi. Don’t get me wrong, thought it was very sweet and let’s be honest, he looks very good but my photography style is unprepared pictures/pictures that appear unprepared. It easily looks stiff otherwise! Anyways, I was so damn sure that I had charged before I left home and didn’t bring the charger with me but damnit was I wrong. When I sat down with coffee and cookie and started my computer it only had 20% left :))) So I didn’t say for long but I will prolly go back and perhaps change my standard choice of black americana to a more exciting coffee beverage! I may turn into a regular too… When my computer more or less was dead I went to Sephora and bought some necessities that you’ll see tomorrow! First time I’ve been there since the store opened in Gothenburg actually, idk why it took me so long because I’ve walked passed it a hundred times. Probably because everything in there cost a shitload and it’s not up until now I don’t get anxiety from seeing a foundation that costs 500 SEK. Anyways, lastly I went to my favorite floral boutique. Not necessarily to buy flowers, I’m just such a flower hoe who gets happy from looking at pretty flowers.

3 Comments»

  Malin wrote @

Fantastiska bilder på blommorna! Så härligt med så många liljor tillsammans. 🙂 /Malin
http://malinochbilder.blogspot.se/

  florin wrote @

whats your favorite filters on afterlight, jo? btw your photos are amazing! how many talents do you have haha 🙂

  Deww wrote @

I am absolutely in love with your photography, you’re an inspiration ^~^ I’d really appreciate it if you shared some tips on photography and editing.

pandacookieoutofthebox.wordpress.com


Leave a Reply

