joehoyle’s Blog

Just another WordPress.com weblog

PHOTOSHOOT

Foto 2015-11-03 18 19 56Foto 2015-11-03 18 10 08Foto 2015-11-03 18 13 11Foto 2015-11-03 18 00 24Foto 2015-11-03 17 57 57Foto 2015-11-03 18 20 32Idag lämnade jag Göteborg ombord på MTR Express klockan rövtidigt på morgonen tillsammans med min fina GMS-kollega Elsa för att plåtas. På plats mötte vi Sarah och Eric som även dom är med i GMS! Trots att jag var och fortfarande är tröttare än döden så var det en sjukt kul plåtning. För att vara ärlig så var jag sjukt nervös och en gnutta ångestfylld inför detta för när Maud ringde mig två veckor innan och informerade mig om uppdraget var min hy katastrof och jag övervägde att tacka nej just för det. Men jag tänkte att min hy kan faktiskt repa sig ganska bra på två veckor och beslöt mig för att ändå tacka ja. Så man kan ju lugnt säga att jag klev långt ur min comfort zone när jag färdades från punkt A i Göteborg till punkt B i Stockholm helt osminkad och ofixad i håret medan min hy inte är in shape så att säga. Jag vill ju verkligen inte begränsa mig pga ett tillfälligt utbrott. Onödigt ju?? Efter sminket såg jag ändå riktigt fräsch ut så all oro försvann och jag kände mig riktigt bekväm framför kameran! Anyways, plåtningen kändes lyckad, Elsa och Sarah var ursnygga och gjorde jättebra ifrån sig (jag kom till studion när Eric var klar men han var säkert fab också!) och alla på plats var sååååå roliga att jobba med. Kommer säkert skrika när jag ser resultatet. Låt oss hoppas det blir ett positivt skrik hihi!
Today I left Gothenburg aboard MTR Express butt early o clock together with my pretty GMS colleague Elsa for a photoshoot. On set we met Sarah and Eric who are also with GMS! Despite being more tired than death it was a super fun shoot. To be honest I was soooo nervous ang anxious about this because when Maud called me two weeks ago and informed me about this mission my skin was a catastrophe and I considered turning it town just because of that. But I thought that my skin actually could heal pretty well in two weeks and I decided to take the job. So I can easily say I took a long step out of my comfort zone when I went from point A in Gothenburg to point B in Stockholm with no makeup and unmade hair while my skin wasn’t in shape so to speak. I really don’t want to limit myself because of a temporary breakout. So unnecessary?? After my makeup was done I actually looked really fresh and all worries disappeared and I felt very comfortable in front of the camera! Anyways, the shoot felt successful, Elsa and Sarah looked gorgeous and did a great job (I came to the studio when Eric was done but I am sure he looked fab) and everyone on set was soo fun to work with. I will prolly scream when I see the result. Let’s hope it’s a positive scream hihi!

No comments yet»

Leave a Reply

