joehoyle’s Blog

Just another WordPress.com weblog

Back On Track

Foto 2015-10-24 13 18 52Foto 2015-10-24 13 21 48Foto 2015-10-25 08 05 52Foto 2015-10-24 13 20 27Foto 2015-10-24 13 16 21Foto 2015-10-25 08 09 11Foto 2015-10-24 13 24 21Foto 2015-10-24 13 17 21Foto 2015-10-24 13 25 50I vanlig ordning har jag tågat till le huvudstad of the land of vikingar vilket är lika längtat som jag säger varje gång. Det var nästan som mest behövligt den här gången än de andra för fy i satans helvete vad jag behövde komma ifrån småstadsmentaliteten jag är omringad av annars. Vet inte, Alingsås i all ära om man vill ta en kaffe typ, men blir ledsen hur trångsynta personer kan vara. Nä, tacka vet jag Stockholm (även om Göteborg är numero uno). Och som (nästan) alltid checkade jag in på Nordic Light Hotel som är lika chilledill som alltid. Jag menar, tackar ju inte nej till ett fräscht hotellrum med fet säng, feta kuddar och inte nog med den feta frullebuffén som jag alltid ser fram emot när jag lägger mig på kvällen. Finns käk till köttätare, vegetarianer och veganer för alla humör så varför skulle man inte längta?? Och så är utbudet på ekologiskt inte illa pinkat asså! Spelar ingen roll hur sent jag har kommit i säng, jag sätter ALLTID klockan på väckning så jag vaknar i tid så jag kan smyga ner när frukosten öppnar så jag kan ta all tid jag kan behöva. Näh, viva la Nordic Light. Dock behövde jag stanna en natt mer än förväntat och hotellet var fullbokat andra natten så jag fick äran att sova på min väns Dennis, och hans wifey Andreas, soffa!
In regular order I took the train to le capital of the land of vikings which is as longed for as I say every time. It was almost more needed this time than the other because I’ll be damned of how much I needed to leave the small town mentality I am surrounded by normally. Idk, Alingsås in all its glory if you want a coffee or w/e, but it saddens me how bigoted people can be here. Eh, I prefer Stockholm (although Gothenburg is numero uno). And as (almost) always I checked in at Nordic Light Hotel which is as chill as always. I mean, I’m not turning down a fresh hotel room with a fat bed, fat pillows and to say the least a fat breakfast buffet that I’m always looking forward to when I’m going to bed. There’s food for meat eaters, vegetarians and vegans for all moods so why wouldn’t I long for it?? The range of organics is super as well! It doesn’t matter how late I go to bed, I ALWAYS set the alarm to wake up in time to sneak down when the breakfast opens so I can take all the time I need. Viva la Nordic Light. I however needed to stay one night more than expected and the hotel was fully booked the other night so I had the honor to sleep on my friends Dennis’s and his wifey Andreas’s couch!

2 Comments»

  Corny wrote @

Vill bara påpeka att i översättningen har du skrivit “Andrea’s” vilket ser ut som att han heter Andrea 🙂

  Johanna Herrstedt wrote @

Åh det märkte jag inte ens! Tack för att du sa det 🙂


Leave a Reply

