joehoyle’s Blog

Just another WordPress.com weblog

Stockholm

Foto 2015-10-25 12 59 58 Foto 2015-10-25 13 01 50 Foto 2015-10-25 13 03 24 Foto 2015-10-25 13 12 33 Foto 2015-10-25 13 04 34 Foto 2015-10-25 13 14 09 Foto 2015-10-25 13 05 56Dessa bilder plus rosorna nedan är från Dennis och Andreas urmysiga lägenhet som jag bara var så tvungen till att fånga på bild. Hade kunnat offra min högerarm för att få tag i en sådan!
These pictures plus the rose picture below are from Dennis’s and Andreas’s super cozy apartment that I just had to capture on picture. I could sacrifice my right arm to get one like that!
Foto 2015-10-25 13 19 47 Foto 2015-10-25 13 07 38 Foto 2015-10-25 13 18 17 Foto 2015-10-25 13 16 01Varje gång jag pendlar till Stockholm tänker jag ”kanske ska jag satsa på att flytta hit istället”. Både Global Model Scouting och United Influencers-kontoren ligger där, jag får mest jobb där, det är där jag blir inbjuden till många event och showrooms och så är Stockholm en himla stor och fin stad också. Väldigt stor för mig som inte är därifrån. Men hellre en stad jag kan sträcka på benen och fortfarande ha gott utrymme istället för en stad som jag har växte ur innan jag ens flyttade dit. Men sen kommer ju första och största problemet – bostadsbristen. Det är ju omöjligt att få hyfsat tak över huvudet om man inte har kontakter??? Sen har jag i första hand tänkt att flytta mot Göteborg igen. Jag har stått i kö på boplats sedan jag vad gammal nog och jag har kontakter. Tycker inte det är så illa att åka fram och tillbaka från Göteborg och Stockholm ändå, det är bara den jävla pendeln mellan Göteborg och Alingsås som får mig att vilja kräkas galla. Och Göteborg är också en himla fin stad och to be honest så är atmosfären där mycket lättare än vad den är i Stockholm. Jag kanske hade blivit dum i huvudet av storstadshetsen i Stockholm till slut? Jag vet inte. Jag flyger it ur boet imorgon i vilket fall meeeeen det är ju bra att tänka på det.

Everytime I go to Stockholm I think ”maybe I should go for moving here instead”. Both Global Model Scouting and United Influencers have their offices there, I get most jobs there, it’s there I get invited to many events and showrooms and Stockholm is such a big and pretty city too. Very big for me who isn’t from there. But I prefer a city where I can stretch my legs and still have a good amount of space left instead of a city I outgrew before I even moved there. But then the first and biggest problem comes – the lack of available apartments. It’s impossible to get an average roof over your head if you don’t have contacts??? But at first hand I had thought to move back to Gothenburg again. I’ve been in line to get an apartment since I was old enough to register and I have contacts. I don’t mind traveling back and forth from Gothenburg and Stockholm anyways, it’s just the damn train between Gothenburg and Alingsås that makes me wanna puke stomach acid. And Gothenburg is a super pretty city too and to be honest the atmosphere there is much nicer than what it is in Stockholm. Maybe I would go crazy from the big city mindset? I don’t know. I’m not leaving the nest tomorrow anyways buuuuut it’s good to have it in mind.

2 Comments»

  Elaine – En Hoppfull Fotograf wrote @

Håller med dig om skillnaden mellan Gbg och sthlm! Jag som (typ) är från stockhom tycker västkusten har en betydligt mysigare atmosfär. Men om du mot förmodan söker boende i sthlm så hyr mina föräldrar ut en del i sin villa, en hel övervåning, en bit utanför sthlm, och den lägenheten kommer bli ledigt om några månader. Det är bara säga till om du vill ha mer info 🙂 I annat fall så lycka till med allt, spännande att flyga ut boet 😀

  MaryJane wrote @

I regret moving to London. But Stockholm is probably nicer than London.


Leave a Reply

