joehoyle’s Blog

Just another WordPress.com weblog

POST MIGRAINE

Foto 2015-10-03 22 36 13 Foto 2015-10-03 22 40 24
Sickest thing (not really). Kände mig under the weather idag, kände redan igår att det var påväg och det resulterade att jag sov i princip hela dagen idag. Jag var uppe en kortis vid 7 i morse men var helt migränig så jag somnade om så fort jag kunde. Sen vaknade jag igen vid lunch och mådde betydligt bättre meeeen huvudet dunkade fortfarande så jag var vaken i kanske en timma till innan jag försvann in i sömnen igen. Slutligen vaknade jag strax innan 18.00 och mådde bra igen. För någon som vanligtvis inte sover mycket alls känns det skitskumt att sova såhär mycket men det gör jag bara när jag har migrän och det har jag inte ens ofta längre så jag får la bara ta dom stunder som dom kommer! Jag menar, innan, för ett par år sedan, var det inte ovanligt att jag fick migrän iallafall en gång i veckan. Och då menar jag inte “buhu mitt huvud gör ondare än vanlig buhu”, jag menar smärta i ögonen, huvudvärk lik känslan att om och om igen slå huvudet i en betongvägg, nackvärk och spy stup i kvarten. Så det är skönt att den tiden är över haha! Och tack Gode gud slapp jag iallafall spykapitlet denna omgången. Hursomhelst, när jag hade varit vaken ett par timmar drog jag ut och köpte naturgodis och cola för det är la klart att man ska skämma bort sig själv efter kroppen has taken a beating, am I right? Inte för att jag skämmer bort mig nästan alla dagar i veckan eller så… Men men, nu ska jag omfamna mitt liv som singel och ingen ska stoppa mig! Wow ett sånt intressant inlägg och jag ser inte alls ut som en loner hahahaha goodnight, stay safe!
Sickest thing (not really). I felt under the weather today, felt yesterday already that it was on the way which resulted in me sleeping all day today. I was up a quickie around 7 am but I was struck by migraine so I fell back to sleep as quickly as I could. Then I woke up again by lunch and felt a lot better buuuut my head was still pounding so I was awake for about another hour before I disappeared into sleep again. Lastly I woke up around 6 pm and I felt well again. For someone who normally doesn’t sleep much at all it feels super weird to sleep this much so I better cherish the moments when they come! I mean, for a couple of years ago, it wasn’t unusual that I got migraines at least once a week. And then I don’t mean ”buhu my head hurts a bit more than usual buhu”, I mean pain in the eyes, headache similar to the feeling of pounding the head against a concrete wall, neck pain and throwing up over and over. So it’s nice that that time is over haha! And thank God I was spared the vomit chapter this time. Anyways, when I had been awake for a couple of hours I went out and bought candy and coke because isn’t it obvious to pamper yourself when the body has taken a beating, am I right? Not that I pamper myself almost every day of the week or anything… Well well, imma embrace my life as a single and nothing is gonna stop me! Wow what an interesting post and I don’t look like a loner at all hahahahaha goodnight, stay safe! 

No comments yet»

Leave a Reply

