joehoyle’s Blog

Just another WordPress.com weblog

ON MY WAY

Foto 2015-09-23 07 11 49Foto 2015-09-23 07 11 22Foto 2015-09-23 07 07 05Foto 2015-09-23 07 28 43
Klockan 3 ringde alarmet i morse för jag skulle hinna att packa ihop det sista och åka upp mot Stockholm. Trots det var jag uppe långt innan dess då nerverna kröp under skinnet. Inte direkt för att jag är nervös över att åka till Stockholm, har gjort det så mycket nu så det är bara något jag ser fram emot. Det är just det att igår vid 20.00 fick jag meddelandet från SJ att ett spårfel har uppståt mellan Göteborg och Alingsås – självklart. Så allt som går på räls mellan den sträckan plus en miljard andra resor blev inställda och sånt sätter sån jävla stress på mig. Det kom till och med till nivån att titta på flyg haha. Man kan säga att jag greps av ångest då! Men det löste sig mer eller mindre i sista sekund med att mamma kunde skjutsa mig till centralen så fick jag ta ersättningsbuss till Herrljunga för att där hoppa på tåget mot Stockholm. Jag är så fruktansvärt trött nu dock, sov max 1 timma liksom så jag ser dubbelt nu. Ursäktar också att jag inte la upp några bilder från Alperna igår som jag lovade. Bloggen stötte på mindre tekniska problem och som sagt då att jag fick hetsa som satan med att boka om resan. Hold on tho! Ska bara försöka sova ikapp några timmar på tåget haha…
My alarm went off at 3 am this morning so I had time to pack the last things and go to Stockholm. Despite that I was awake long before that because the nerves crawled under my skin. Not because I get nervous about going to Stockholm or whatever, I’ve done that so many times now that I only look forward to it. It’s just that yesterday around 8 pm I got a message from SJ that there as been a railway error between Gothenburg and Alingsås – of course. So everything that goes on rails between that distance plus a million other trips got cancelled and things like that put so much stress on me. It came to the level of looking at flights haha. One can say I got quite the anxiety at that point! But it got solved at the last minute more or less with my mom driving me to the central station of Gothenburg so I could get on the bus to Herrljunga and then hop on the train to Stockholm from there. I am so tired now tho, I slept like 1 hour so I see double now. I am sorry that I didn’t post any pictures from the Alps yesterday as I promised. The blog stumbled upon minor technical errors and as I said I had to hurry like crazy with booking a new trip to Stockholm. Hold on tho! I’m just gonna catch up some hours of sleep on the train haha…

1 Comment»

  Elaine – En Hoppfull Fotograf wrote @

Åh, jag vet precis hur det är med tågstrul till Stockholm (åker också den sträckan mycket).. Så galet frustrerande! Hoppas strulet inte håller i sig till nästa vecka då jag också hoppar på tåget mot Stockholm från Göteborg..

Hur länge stannar du i Stockholm? 🙂


Leave a Reply

