joehoyle’s Blog

Just another WordPress.com weblog

SWEATER WEATHER

© JOHANNA HERRSTEDT© JOHANNA HERRSTEDT© JOHANNA HERRSTEDT© JOHANNA HERRSTEDTFoto 2015-09-12 02 14 10© JOHANNA HERRSTEDT© JOHANNA HERRSTEDT© JOHANNA HERRSTEDT
Solen skiner, luften är frisk, vindarna blir allt kallare och jag kan börja använda mina svarta och varma kläder igen. Ju mer jag tänker på det ju mer inser jag hur mycket jag gillar hösten. Hur fint och skönt det än är med sommar och värme så kommer jag nog alltid föredra att frysa över svettas. Och som sagt kan jag slänga på mig jackor och svarta kläder igen, träda fram på gatorna som svarta änkan och jaga iväg fuckboys. Men betyder kallare tider att alla dessa food trucks kommer försvinna? Jag kanske har bott under en sten men är det iår som dessa små kök rullar fram överallt? Iallafall här i Sverige? I vilket fall tycker jag det är en utmärkt grej eftersom det finns så mycket mat att välja mellan. Allt från burgare, orientaliskt till veganskt så det finns ju verkligen något för alla som är i farten eller bara vill göra det lätt för sig. Sen så upplever jag att majoriteten av dessa food trucks lägger rätt mycket krut på det visuella så man faktiskt vill äta deras mat vilket är väldigt viktigt för min del. Jag vet att jag vill inte ens käka maten från restauranger/fik som inte ger ett fräscht intryck så att jag ens ger mig på ett rullande kök är nästan revolutionärt haha! Visst att man får betala lite extra men lägger mycket hellre cash på bra grejer istället för att spara typ 30 spänn men får skit. Man (eller jag iallafall) käkar inte ute så ofta ändå så det är väll en “uppoffring” jag kan göra.

P.S. Vet någon vem det är som har målat porten jag “poserar” framför? Hade varit väldigt intressant att få fram artisten (: Hihi fick lite assistans med dom bilderna och valde faktiskt bara bilder som där jag inte var fullt beredd på. Tycker faktiskt om sånna mer. Det blir mer avslappnat då!

The sun is shining, the air is crisp, the winds are getting colder and I can start wearing my black and warm clothes again. The more I think about it the more I realize how much I like autumn. How pretty and sweet it can be with summer and warmth I will always prefer being cold over being sweaty. And as I said I can throw on jackets and black clothes again, walk down the streets like the black widow and chase away fuckboys. But does colder times mean that all these food trucks will disappear? Maybe I’ve lived under a rock but is it this year these tiny kitchens are rolling up everywhere? At least here in Sweden? Whatever the case is I think it’s a fantastic thing since there is so much food to choose between. Everything from burgers, oriental to vegan så there is really something for everyone on the go or for those who just want to make have it easy. I also have the impression that the majority of these food trucks put a lot of effort on the visual so you actually want to eat their food which for me is very important. I know that I don’t want to eat at places that doesn’t give me a fresh impression so the fact that picky me actually give these rolling kitchen a go is almost revolutionary haha! Sure, you have to pay more but I will much rather spend cash on good stuff instead of saving like 30 SEK but ends up with crap. I don’t eat out often anyways so it’s a sacrifice I can do.

P.S. Does anyone know who has painted the gate I am “posing” in front of? It would be very interesting to know the artist (: Hihi I had som assistance with those pictures and actually only picked pictures where I wasn’t fully prepared. I like those pictures more. It looks more relaxed that way!

12 Comments»

  Elaine – En Hopplös Fotograf wrote @

Åh vad mysigt, var hittade du dessa food trucks?

  Johanna Herrstedt wrote @

Några var vid brunnsparken fast vid busshållplatserna vid statyn och ett par var mot lilla bommen, närstan vid 4gott typ om du fattar.

  Elaine – En Hopplös Fotograf wrote @

Ah okej, yes då vet jag precis 😀 Tack! Stället såg så fotogeniskt ut så kände nästan att jag borde göra ett besök.. och kanske äta nått smarrigt när jag ändå är där 😉

  Sonia wrote @

Hey, your website is really interesting! Your posts are so cool and cute at the same time. Waiting for more posts) thanks! You are amazing

  Tintin wrote @

*änkan darling, svarta änkan. I övrigt älskar jag allt med detta inlägget. Varför har vi inte food trucks där jag bor?!

  Ashlee Roach wrote @

Beautiful photos! Honestly, I follow you on Instagram and you have such an eloquent way of capturing the world around you. If you don’t mind me asking, where is your black coat from? I love it!

  Johanna Herrstedt wrote @

Thank you very much! 🙂 It’s form Monki but I bought it at least 2 years ago

  DANI ♡ wrote @

i absolutely love your blog already! i saw the link on instagram and was not dissapointed 🙂

  Myuneptune wrote @

Keep taking photos. You have really good eye. I enjoy your photography. Btw second pic of you! ♡

  Johanna Herrstedt wrote @

Thank you very much!

  eve wrote @

love your pictures! what camera do you use?

  Johanna Herrstedt wrote @

Thank you! Nikon D90


Leave a Reply

